6 Eylül 2012 Perşembe

KAHVE/LATTENİZİ NASIL ALIRSINIZ?

Geçen gün yazdığım “Terrarium “ postunda minik bahçemden çok yanına koyduğum “Ice Karamel Latte”  dikkat çekti!!! “Onu içtin mi?” “Nasıl yaptın?” soruları birbirini kovaladı. Bunun üzerine ben de nasıl yaptığımı sizlerle paylaşmak istedim.
 
 
 
İyi bir kahvenin sırrı taze çekilmiş olmasında saklı. Sevgili arkadaşımız Murat’ın bize kahve öğütücüsü hediye ettiği günden beri kahvelerimi hep çekirdek olarak alıp, yapacağım kahvenin özelliğine göre inceliğini ayarlayarak çekiyorum. Veee her yer miss gibi taze çekilmiş kahve kokuyor…
 
 
Sonraki aşama espresso yapımı. O Starbucks’da, Gloria’da ayıla bayıla içtiğimiz kahvelerin sırrı espresso’da saklı. Eğer bir espresso makinanız varsa latte, macchiato, moca, americano, capuccino, vb. kahvelerin hepsini evinizin sıcak ortamında hazırlayabilirsiniz.
 
 
Immmmm mis gibi espresso kokusunu fotoğraftan bile alabiliyorum:)  Artık devir değişti misafirlerinize “kahveniz nasıl olsun” sorusu yerine “Lattenizi nasıl alırsınız? Karamelli mi, acıbademli mi? Soğuk mu, sıcak mı? sorularını yöneltebilirsiniz:) Böylelikle çok havalı olursunuz :))))))))))
 
 
Espressomuz hazııır… Bir bardağın 3/2’sini sütle dolduruyoruz. Daha sonra yaptığımız espresoyu bardağın kenarından yavaşça sütün içine doğru karıştırıyoruz. Süt altta, kahve üste kalıyor… Bunu yapmak emin olun hiç zor değil.
 
 
Karamel Latte yapacağımız için karamel şurubuna ve biraz da karamel sosa ihtiyacımız var. İçine karamel değil de çilek, hindistan cevizi, tarçın, vanilya, acıbadem vb. şuruplarından birini koyabilirsiniz. Ben lattemi kahve tadını en yoğun aldığım şekliyle yani çift espressolu ve  sade içmeyi seviyorum.
 
 
 
İçine buz da attık mı kahvemiz hazır. Sıcak yaz günlerinde, benim gibi “kahvemi içmeden uyuyamam” diyenler için, muhteşem bir içecek oluyor. Kışın mı? O zamanda sütümü mikrodalgada ısıtıyorum. Espressomu ekliyorum ve 2 dakika da lattem hazır oluyor. Aslında iyi bir latte için sütü buharla ısıtmak gerekiyor ama itiraf ediyorum ki biraz üşeniyorum, çünkü makinemin buhar püskürme özelliği biraz zayıf ve çok uzun sürüyor. Tabi bir de kurumuş sütü temizlemesi zor geliyor :)
Kahvenizi yudumlarken yanınızda lezzette lezzet katan dost sohbetlerinize ve masum dedikodularınıza (!) eşlik etmesi için


www.coffeeplaylist.com sayfasını ziyaret edebilir, kahvenizi, sohbetinizi müzikle şenlendirebilirsiniz.
Afiye olsun :)


 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder