1 Eylül 2012 Cumartesi

SANISHOBI/CAM FANUSTA BAHÇE -TERRARIUM

Her zaman evimizde, tatile giderken bile konuya komşuya emanet ettiğimiz, çiçeklerimiz oldu. Ben de evlenirken buzdolabı, çamaşır makinesi, koltuk, dolap alışverişine bir de yeşil yapraklı bitkileri ve çiçekleri ekledim:) Henüz bulaşık makinemiz yoktu ama yukamız, dracenamız, sardunyalarımız tamamdı:)
Benim yeşil yaprak düşkünlüğümü bilen canım arkadaşım Özge geçen hafta “Sanish sana bir şey hazırlıyorum bayılacaksın, hatta sen de yapacaksın” dediğinde 3 gün boyunca acaba Özge ne yapıyor diye hafiye gibi araştırdım!! Özgem itiraf ediyorum “bakma n’olur” dedin ama takip ettiğin bloglara , facebook’da beğendiğin sayfalara bile baktım ama bulamadım:(  Tabi hep yanlış iz sürmüşüm, pastacılık, kahve yapımı ya da tığla-şişle-yünle yapılan bir şeyler aramıştım... Oysa ki Canım arkadaşım bana bir “Terrarium” yapmakla uğraşıyormuş!! Evet doğru okuyorsunuz “Terrarium” !!!
 
 
İşte bu Özgem’in benim için hazırladığı Terrarium :) Terrarium yoğun nem isteyen bitkilerden oluşan bir çeşit akvaryum. Bitkiler ağzı kapalı ortamda nefes alıyor, terliyor, sonra fanusunuzun ya da kavanozunuzun içinde damlacıklar oluşuyor. Yani bir nevi küçük bir seranız oluyor.
 
Aslında terrarium kertenkele, solucan, vb. sürengenler için yapay bir yaşam alanı olarak da hazırlanıyormuş. Bir nevi karada yaşayan hayvanlar akvaryumu oluyormuş. Seçtiğiniz canlının gereksinimleri doğrultusunda doğal bir ortam-yaşam alanı- hazırlıyormuşsunuz. Mesela kertenkele için ağaç dalları, vb. ekliyormuşsunuz. Neyseki her türlü börtü böcekten korkan benim terrariumumda sadece şirin bitkiler, taşlar ve ağaç kabukları var:)
Eğer ilginizi çektiyse google görsellerde çok farklı çeşitleri var. Nasıl yapılacağı, nasıl bakılacağı ile ilgili ayrıntılı bilgilere ve videolara da  ulaşabiliyorsunuz.
 
 
Terrarium’un bol ışık alması ve ağzının kapalı kalması gerekiyormuş. Ben de balkonda cam kenarına koydum. Öğlen kahvemi içerken de küçük bahçemi  bol bol inceledim:)
Özgemmm çoook teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin:))) Böyle orijinal ürünlerin beyni sensin;)
 
Herkese keyifli sohbetlerle dolu bir hafta sonu diliyorum....
 
 

2 yorum:

  1. Saniye abla beni evlat edinir misiniz? Sizinle yaşamak istiyorum :) tüm ütünüzü yaparım :)

    YanıtlaSil
  2. Öykücüm, hemen Pazartesi işlemlere başlayalım;)

    YanıtlaSil