2 Mart 2014 Pazar

ÇOCUK GELİŞİMİ/ KUŞLAR

Merhabalar dün Tchibo'nun kasasında uzun bir kuyrukta beklemek zorunda kaldım. Hayır bedava dağıtılan ya da süper indirimli ürünler yoktu ama benim gibi düşünen bir sürü insanla o sırayı bekledik. Tabi insan sıranın kendisine gelmesini beklerken  kasanın yanında duran ürünleri inceliyor!! Marketlerde de öyledir ya tam kasadayken şekerleri, sakızları hatta çikolataları dolduruverirsiniz sepetinize…
Neyse sıranın bana gelmesini beklerken gözüm kasanın tam yanında ki  sepette duran bu kuşlara takıldı. 


İçimden bir ses “düşme bu tuzağaaa ne yapacaksın bu kuşları” derken diğer bir ses “ayy ne güzel belki çok faydalı bir üründür” diyordu. Önce ilk sese kulak verdim, #dirensanish dedim, ama sıra bir türlü bana gelmeyince ikinci ses “al bi incele bakalım neymiş, al bi incele bakalım neymiş” diye bastırınca dayanamadım uzandım ve aldım! İyi ki de almışım :)))))
Sizce bu kuşlar ne işe yarar söyleyin bakalım?


İpucu veriyorum içinde minik top şeklinde jeller var.


Eveett çoğunuzunda tahmin ettiği gibi hem soğuk hem de sıcak kompres yapabilmeniz (burkulma, yanma, vb. durumlarda)  için kullanılabilecek bir ürün. Bir nevi buz/sıcak su torbası. “Ah Sanish ah gene bir pazarlama tuzağına düştün kuş şeklinde olunca farklı mı oluyor” dediğinizi duyar gibiyim. Ama benim amacım bu ürünü oğluma “duyu materyali” olarak kullanmak.


Bir kere elde mıncıklamak çok keyifli :) 


Dişlemek de :)) Ayrıca buzlukta dondurduktan sonra eline verdiğinizde soğuğu algılamasını, sıcak suda beklettikten sonra da sıcağı tanımasını sağlıyorsunuz. Tabi şimdi anneanneler/babaannelerin “çocuğun eline buz mu verilir hasta olur” dediğini duyar gibiyim. Endişelenilecek bir durum yok, zaten elinde 2-3 sn kadar tutabiliyorlar soğuğu. Sıcak olarak kullanıldığında da zaten elini yakmayacak bir sıcaklıkta veriliyor minik ellere..



İlla kuş şeklinde olmasına da gerek yok, eczanelerde küçük kareler halinde satılanlarda olur. Ama renkli ve farklı şekilde olduğu zaman görme duyusunu da harekete geçirdiği ve daha çok dikkat çekerek oğlumun oynama süresini arttırdığı için bu kuşlar kalbimi  fethetti:) 
Erken çocukluk döneminde, duyu eğitimi çocuğun gelişiminde çok büyük bir öneme sahip, çünkü dünyayı duyuları yoluyla algılayıp, öğreniyorlar. Siz bu duyuların gelişimini ne kadar desteklerseniz, çocuğun öğrenme ve gelişim serüvenine o kadar katkıda bulunmuş oluyorsunuz. Duyu eğitimi ile ilgili ayrıntılı bir post hazırladığım için konuyu daha fazla uzatmıyorum veee iyi ki aldım şu kuşları diyorum..
Mutlu pazarlar herkese...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder