26 Şubat 2014 Çarşamba

DEMİR ADAM / SÜNNET


Bebeğimin cinsiyetinin erkek olduğunu öğrendiğimde aklıma 3 konuyla ilgili sorular takıldı:
1.       Sünnet
2.       Askerlik
3.       Gelin
Gelin konusunu düşünmek için erken olduğunu, askerliği de bedelli yapabileceğini düşününce sünnete yoğunlaşmaya karar verdim :)
Aslında erken doğum yapmasaydım doğduktan hemen sonra sünnet planlarımız içindeydi ama bebeğimiz o kadar sürprizli ve o kadar küçük doğdu ki sünnet aklımıza bile gelmedi. Ama “gelin” arada aklıma geldi valla! El kızına nasıl vericem yavrumu diye düşündüm, sanki iki kilo vericem el kızına. 90 kg olunca, evlensin de torun seveyim diye gözünün içine bakarım heralde ama lohusalık farklı bir psikolojik bakış açısı yaratıyor insanda:))
Neyse konumuza dönüyorum. Biz Demir Adam’ın sünnetini 7 aylıkken (düzeltilmiş 6 ay)  bir üniversite hastanesinde yaptırdık. Bu kararımızdan da son derece memnun kaldık. Sadece miniciğimizi 20 dakikalığına da olsa ameliyathanede yalnız bırakmak çok endişe vericiydi…

 
Doktorumuz operasyondan birkaç gün önce oğlumuzu muayene etti ve bize operasyon ve sonrasındaki bakımı anlattı. Bana duvardaki Nasrettin Hocanın şalvarını göstererek (şalvar lacivert bir renk) “Bak annesi operasyondan sonra pipisi aynı bu renk olacak hiç endişelenme” dediğinde ben de ona “gelecekte torunumun olmasına engel olmayacaksa endişelenmem” dedim :)  Şimdiden neler düşünüyorsunuz diyerek güldü.. Tabi nereden bilecek benim bilinçaltımı, sonuçta adam cerrah psikiyatrist değil ki!!
Demir klasik yöntemlerle sünnet oldu. Tam 10 günde de tam bir iyileşme sağlandı. Sadece ilk saatler çok zordu. Çünkü ameliyathaneden çıktıktan sonra,  anestezinin etkisi geçmek üzereyken yavrumuzu bize verdiler. Nasıl ağlıyor anlatamam, bir saat emzirmemem lazım... Emzik de almıyor… Yarım saat aralıksız nefessiz kalırcasına ağladı, sonra uyuyakaldı... Ağlama nedeni acı değildi, ilk gözünü açtığında tanıdık birini yanında görememekti belki ama bir anne için dayanılması çok zor dakikalardı. Sonuçta o benim en kıymetlim, biriciğim…
O gün emzirdikten sonra yavaş yavaş kendine geldi, gülmelere başladı. Fakat arada bir bir “hiiiiğğ” diye bir ses çıkarıyordu, sanırım birazcık çişi yakıyordu… Ertesi gün sanki hiiiççç operasyon geçirmemiş gibiydi. Pipisinin üstünde bir pet bardakla 10 gün geçirdi ve her gün yarım saat suyun içinde oturdu. Az öncede söylediğim gibi 10 gün sonra tam olarak iyileşti.

 
İyi ki Demir doğduğunda sünnet ettirmemişim. Çünkü,
1.       İlk günlerde çok sık ve çok sıvı dışkılama olduğu için pipiyi hijyenik tutmak çok zor olurdu
 
2.       Bebeğimin pipisinde pet bardak yokken bile ilk günlerde her bağladığım bezden çişi sırtından çıkıyordu. Bir de pipoşta bir bardakla nasıl baş ederdim bilmem.
 
3.       Pipisinde bir pet bardakla emzirmek çok zor olurdu. Sonuçta emzirme eylemine yeni alışıyordum, canını yakıyor muyum diye düşünür dururdum.
 
4.       Bir de pişik riski daha yüksek olurdu. Özellikle yaz bebeklerinde bu pet bardakların kapandığı kısmın pişik olma riski çookk çok yüksek. Hele ki yeni doğanda bence kaçınılmaz..
Bu işin uzmanları ne önerir bilmem ama bir çocuk gelişim uzmanı olarak bence bebek dönmeye başlamadan önce 5-6 ay aralığında sünnet ettirmek ideal. Tabi eğer bebeklik döneminde sünnet ettirmeye niyetiniz varsa. Hem ağrı reseptörleri de daha tam olarak gelişmemiş olduğu için fazla canları acımıyor. Biz oğlumuz ilerde sünnetten korkmasın, işin sadece eğlencesini yaşasın ve hatırlasın istediğimiz için bebeklik döneminde olmasını tercih ettik.
Siz bebekken sünnet ettirmek istemiyorsanız o zaman 7 yaşından sonraki dönemi bekleyin derim. Çünkü çocuklar 3 yaşından sonra pipilerini kaybetmekten korkabiliyorlar. Bu yaşlarda yeni yeni oluşmaya başlayan cinsiyet kavramının kazanımını sünnetin olumsuz etkilemesini istemezsiniz değil mi?
Neyse biz sünnet işini böylelikle hallettik, bakalım şu gelin işi ne olacak? :))))))
Sevgiler…

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder